علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی و دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی از سوالاتی است که ممکن است به دنبال پاسخ آن باشید. خشکشویی شرعی در این مقاله به معرفی و بررسی انواع علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی پرداخته است. گاهی اوقات ممکن است مقداری پودر در جا پودری ماشین لباسشویی باقی بماند و به تدریج در جا پودری رسوب کند و همین امر برای البسه و ماشین لباسشویی مشکل ساز شود. در این مقاله، عوامل و علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی که سبب بروز این مشکل می شوند و نحوه بر طرف کردن مشکل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی را بیان کنیم.

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی و دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی از سوالاتی است که ممکن است به دنبال پاسخ آن باشید. خشکشویی شرعی در این مقاله به معرفی و بررسی انواع علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی پرداخته است. گاهی اوقات ممکن است مقداری پودر در جا پودری ماشین لباسشویی باقی بماند و به تدریج در جا پودری رسوب کند و همین امر برای البسه و ماشین لباسشویی مشکل ساز شود. در این مقاله، عوامل و علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی که سبب بروز این مشکل می شوند و نحوه بر طرف کردن مشکل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی را بیان کنیم.

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شستن لباس ها به کاری ساده و سریع تبدیل شده است. از آن جایی که در هر خانه یک ماشین لباسشویی وجود دارد. برای شستن لباس ها و پارچه های موجود در خانه کافیست نحوه کار کردن صحیح با ماشین لباسشویی را بلد باشید تا بدون صرف هیچ گونه زمان و زحمتی لباس های شسته شده و نیمه خشک خود را دریافت کنید.

به شما توصیه می کنیم از شستشوی کلیه البسه با ماشین لباسشویی خانگی خودداری کنید زیرا برخی البسه اگر در ماشین لباسشویی خانه شستشو شوند ممکن است خراب و غیرقابل استفاده شوند به عنوان مثال: کت شلوار، پالتو، کاپشن، بارانی، برخی انواع مانتو و سایر البسه ای که پیشنهاد شده است توسط خشکشویی شستشو شوند را در منزل شستشو نکنید.

سعی کنید موقع شستشوی البسه، دمای ماشین لباسشویی را در پایین ترین حالتی که می شود قرار دهید و با آب گرم و ولرم شستشو نکنید زیرا باعث پوسیده شدن لباس و آسیب به رنگ لباس و بد اطو شدن لباس می شود، مخصوصا البسه ای که نیاز به اطوبخار توسط خشکشویی دارند را با آب سر بشویید.

آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که چرا لباس ها در ماشین لباسشویی سفیدک می زنند؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که لباس شسته شده را از ماشین لباسشویی خارج کنید و متوجه سفیدک های ناآشنایی بر روی سطح لباس شوید. دلیل به وجود آمدن این سفیدک ها تنها پودر لباسشویی نیست و موارد دیگری نیز می تواند باعث به وجود آمدن آن شود که می تواند به علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی نیز بستگی داشته باشد، در ذیل، علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی را آورده ایم که اگر این موارد را رعایت کنید مشکل سفیدک زدن البسه بعد از شستشو داخل ماشین لباسشویی نیز برطرف می شود و ماشین لباسشویی نیز آسیب رسوب و … نمی بیند.

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی:
وجود جرم و کثیفی در ماشین لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مهم ترین و رایج ترین چیزی که باعث می شود فکر کنید بر روی لباس های شما پودر لباسشویی باقی مانده است، جرم و کثیفی های موجود در ماشین لباسشویی است!
همان طور که می دانید ماشین لباسشویی به صورت ماهیانه نیاز به جرم گیری دارد؛ چرا که بسیاری از کثیفی ها و باقی مانده آشغال های موجود در جیب ها مانند دستمال کاغذی و… در قسمت های داخلی لباسشویی باقی می مانند و در شستشوهای بعدی به لباس های تمیز می چسبند.

بدین ترتیب اگر احساس کردید که مقداری جرم مانند پودر بر روی لباس های شما باقی مانده است بهتر است که به جرم گیری اساسی لباسشویی خود فکر کنید. لازم به ذکر است که اگر تا به حال لباسشویی خود را جرم گیری نکرده اید، برای تمیز کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارید و باید در طی یک دوره ۳ تا ۴ ماهه اقدام به از بین بردن کامل جرم و کثیفی ها کنید.

ریختن پودر لباسشویی در جای اشتباه

جاپودری لباسشویی های اتوماتیک دارای سه قسمت است که شامل منطقه ای برای شستشوهای سریع، طولانی مدت و قسمتی جهت نگهداری نرم کننده می شود. از آن جایی که نرم کننده لباس در دور آخر آبکشی به لباس اضافه می گردد، پر شدن آن با پودر لباسشویی باعث می شود تا در لحظه های اخر مقداری پودر به لباس ها اضافه شده و زمان زیادی برای حل شدن نداشته باشند.

خرابی شیر آب در جا پودری ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک، مواد شوینده در جاپودری خاصی ریخته می شود و با شروع کردن لباسشویی به کار کردن ،از طریق شیر آب برقی تعبیه شده در این قسمت به دیگ منتقل می شوند.

در صورتی که این انتقال با فشار و سرعت بالایی صورت نگیرد ممکن است که انتقال تمامی مواد شوینده به مشکل بربخورد و برخی از آنها در مراحل آخر شستشو و یا حتی آبکشی به دیگ برسند. بدین ترتیب دیر و نامنظم رسیدن پودر لباسشویی به دیگ باعث می شود تا باقی ماندن پودر بر روی لباس ها اتفاق بیفتد.

ریختن لباس در لباسشویی بیش از حد ظرفیت

لباسشویی های خانگی به طور معمول ظرفیت های ۵، ۷،۸ کیلویی دارند که ریختن لباس بیش از حد ظرفیت و حجم دیگ، می تواند باعث شود تا پودر ماشین لباسشویی در لابه لای لباس ها باقی مانده و حل نگردد. به همین دلیل توصیه می کنیم که بر اساس ظرفیت و حجم دیگ ماشین لباسشویی خود در داخل آن لباس بریزید تا فرآیند شستشو به صورت کامل انجام شود.

نامرغوب بودن پودر ماشین لباسشویی

شاید باورتان درباره شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی این باشد که مرغوبیت و کیفیت شوینده تفاوت چندانی بر روی نتیجه کار ایجاد نمی کند و به همین دلیل به دنبال پودرهای لباسشویی ارزان تر باشید. اما باید بگوییم که پودر لباسشویی نامرغوب علاوه بر کاهش عمر ماشین و لباس شما، باعث کاهش کیفیت شستشوی لباس و باقی ماندن پودر بر روی لباس ها می شود.

بی کیفیت بودن پودر لباسشویی به طور معمول در برنامه های شستشوی کوتاه مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه ای و یا شستشو در آب سرد خود را نشان خواهد داد. به همین دلیل توصیه می کنیم علاوه بر اینکه شوینده پودری با کیفیتی را برای لباس ها و ماشین لباسشویی خود انتخاب می کنید، از برنامه های بلندمدت و آب گرم یا ولرم استفاده کنید تا پدر شوینده، شرایط و مدت زمان مناسبی را برای حل شدن کامل داشته باشد.

آسیب دیدن یقه شور لباس ها

یقه شور لباس، قسمتی پلاستیکی واقع در آبکش لباسشویی است که خرابی آن می تواند منجر به آبکش نشدن کامل لباس و باقی ماندن پودر بر روی آنها شود. برای رفع این مشکل شما می توانید با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین تماس بگیرید و مشکل خود را اعلام کنید.

خرابی موتور

یکی دیگر از دلایل باقی ماندن پودر بر روی لباس، خرابی و عملکرد ناقص و اشتباه موتور ماشین لباسشویی است. از آن جایی که موتور لباسشویی وظیفه شستشو، آبکشی، خشک کردن و چرخاندن دیگ به اندازه کافی و استاندارد را دارد؛ خرابی آن می تواند باعث حل نشدن کامل پودر و آبکشی ناقص شود. جهت تعمیر ماشین لباسشویی به دلیل خرابی موتور بهتر است تا با تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

سختی آب بالا

یکی دیگر از دلایل سفیدک زدن لباس ها و علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی سختی بالای آب است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سختی آب بالایی دارد، می تواند علت باقی ماندن پودر یا موادی مانند آن بر روی لباس ها به همین دلیل باشد.

آبی که سختی بالایی دارد، در واکنش با مواد شوینده رسوبات خود را بر روی الیاف لباس رها می کند. اگرچه برای کاهش سختی آب خود کار خاصی نمی توانید بکنید اما بهتر است جرم گیری لباسشویی خود را به صورت ماهیانه و مرتب انجام دهید.

استفاده از پودر ماشین لباسشویی بیش از حد نیاز

برخی از افراد تصور می کنند که هرچه پودر شوینده بیشتری در داخل لباسشویی بریزند لباس های تمیزتری خواهند داشت، اما این کار نتیجه ای جز باقی ماندن پودر بر روی لباس ها نخواهد داشت، بلکه البته این کار یکی از بزرگترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی می باشد.
دلیل این مساله این است که ماشین لباسشویی های امروزی به گونه ای طراحی شده اند تا از مقدار آب کمتری استفاده کنند و در عین حال کارایی خوبی داشته باشند. کم مصرف بودن ماشین لباسشویی در آب باعث می گردد تا حل شدن و آبکشی تمامی پودرهای لباسشویی اضافه به مشکل بر بخورد و بر روی لباس باقی بماند.

منبع: تعمیر آنلاین

****************

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی یکی از مهمترین عباراتی است که شاید شما در اینترنت به دنبال آن گشته اید و در نتیجه جستجوی علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی با وب سایت محبوب خشکشویی شرعی آشنا شده اید، خشکشویی شرعی این افتخار را دارد که با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، انواع خدمات خشکشویی و سفیدشویی انواع البسه را به مشتریان محترم ارائه نماید.

تحویل لباس در کمترین زمان با بهترین کیفیت به مشتریان محترم از اولویت ها و افتخارات خشکشویی شرعی می باشد.

برخورد خوب با مشتری و مشتری مداری خشکشویی شرعی از دیگر افتخارات خشکشویی شرعی می باشد که باعث جلب رضایت مشتریان محترم شده است.

درحال حاضر خشکشویی شرعی با شرکت های هواپیمایی و سایر سازمان ها و شرکت های دولتی همکاری مینماید و آمادگی خود را برای همکاری با سازمان ها و ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی اعلام می کند.

****************

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *